Većina ljubitelja košarke je dobro upoznata sa „šoutajm“ Lejkersima, „velikim trojkama“ Majamija i Bostona ali ne i sa tim ko su ljudi koji su zaduženi za sastavljanje tih timova.
GM ili generalni menadzer je, uz trenera, najbitnija uloga u NBA timu kada govorimo o “osoblju”. Zbog drugačije strukture evropse košarke, kod nas se često poistovećuje sa sportskim direktorom što je greška jer uloga GM-a u NBA je sveobuhvatnija i nosi više odgovornosti. Pored drafta, trejdova, potpisivanja slobodnih agenata i biranja trenera, GM se bavi i stvarima koje nisu striktno vezane za teren.
Generalni menadžer je takođe odgovoran za finansije, marketing i medije koji su veoma bitan aspekt funkcionisanja kluba. U zavisnosti od kluba do kluba ove uloge mogu da variraju. Klubovi imaju ljude zadužene posebno za košarkaške operacije, za budžet tima, finansijske stručnjake, ali GM je i dalje ključna uloga u donošenju najbitnijih odluka u vezi strategije i poslovanja kluba, naravno ukoliko vlasnik kluba nije Mark Kjuban.