Iako mnogima konstantno u očima zbog svog ponašanja pored terena, iako s etiketom super fana, slavni reper Obri Grem – poznatiji kao Drejk, nije broj jedan fan Toronto Reptorsa. Njegovo ime je Nav Batija!
Ako ste pogledali više mečeva Reptorsa kod kuće, niste mogli da ne zapazite gospodina sa turbanom i bradom koji se nalazi ispod jednog od koševa u “Scotia Bank” areni. Nav je Kanadjanin indijskog porekla i nije propustio niti jednu utakmicu Reptorsa u Kanadi, od osnivanja tima 1995. godine!
Batija se 1984. u nadi za boljim životom iz Indije preselio u Kanadu, kao i milioni imigranata godišnje. Nije uspeo da pronadje posao u svojoj struci, mehanički inžinjer, kako bi preživeo zaposlio se kao prodavac automobila. Nije dugo trebalo da njegova odlučnost u poslu dodje do izražaja.
Uz pomoć starinskih radio reklama, ali pre svega iskrenosti prema mušterijama, Nav uspeva da proda čak 127 automobila za samo 3 meseca, što ga je ogromnom brzinom unapredilo u menadžera “Rexdale Hyundai” prodavnice. Time je postavio rekord po broju prodatih automobila za 3 meseca, koji još uvek nije oboren.
Nije tu stao, za samo dve godine Batija je zaradio dovoljno kako bi otkupio trgovinu u kojoj je radio. Očekivano uspešan, uspeo je da otvori i drugu radnju, što ga je trasiralo da u 2013. i 2014. bude najuspešniji prodavac Hjundai vozila u celoj Kanadi. U samom vrhu te liste nalazi se i dan danas, procenjuje se da je “težak” preko 50 miliona dolara.
“Ponašaj se prema ljudima onako kako želiš da se ljudi ponašaju prema tebi” je njegov moto.
I pored ogromnog uspeha sa poslovne strane, novac nije ono što definiše ovog gospodina, već strast.
Reptorsi su Nazu dali osećaj pripadnosti, drugi dom. On je vlasnik sezonse karte još od prve sezone tima u ligi. Kao što smo već naveli, nije propustio niti jedan meč u poslednje 24 godine. Čak i u periodu kada njegov posao nije bio na vrhuncu, nije odustao od kupovine sezonskih karata. Količinu sreće koju su mu Reptorsi doneli nije mogao da očekuje. Upitan kako bi se osećao ako bi franšiza iz Toronta osvojila titulu, odgovorio je:
“Za čoveka kao što sam ja, koji je ovde već 24 godine, nikada nisam propustio utakmicu, nikada nisam zakasnio, nikada nisam ranije izašao sa utakmice, ako i kada taj rezultat dodje, biće to ispunjenje mojih snova.”
Nav je postao toliko utisnut u kulturu Reptorsa da su kreatori dokumentarca o Vinsu Karteru 2017. godine insistirali da se on nadje u njemu, zbog svoje popularnosti i uloge u društvu.
Neverovatan je podatak da je Batija, otkad je postao vlasnik sezonske karte, trošio čak 300.000 dolara godišnje poklanjajući karte deci, uglavnom imigrantima. Čini to kako bi deci pokazao da tu i pripadaju.
Batija je, pomenuli smo, stigao u Kanadu kao mehanički inžinjer. Medjutim, po svojim rečima, Kanada nije bila tada toliko otvorena zemlja. Nije bilo šanse da čovek braon kože, sa bradom i turbanom na glavi dobije takav posao. Nav se od tada trudi da probudi svest Kanadjanja, kako o svojoj veri, Sikizmu, tako i ostalim stereotipima koji vladaju kada su u pitanju imigranti.
Nedavno je popularnost dostigla taj nivo da je osnovao svoj brend. U prodaji je razna roba sa njegovim likom, a svi prihodi idu naravno u dobrotvorne svrhe.
Nav Batija, super-fan, sjajan lik.